Velkommen til Augustenborg Roklub

OBS: Undermenuerne findes til højre på topbilledet

Sidste nyt findes på siderne:

1: Klubben / Rostatistik / Roede kilometer pr. 27.09.19

2: Galleri / Billeder fra 2019 / Madpakketur med Netværket

Er roning noget for dig?

 Ja - hvis du leder efter en motionsform, som aktiverer næsten samtlige muskelgrupper, samtidig med at du er i pagt med naturen på en anderledes måde.

Læg hertil et godt kammeratskab og sociale aktiviteter.

Og så er sportsskader et ukendt begreb hos os (bortset fra måske et par vabler i starten af sæsonen). 

Hvordan kommer man i gang?

Hver mandag og tirsdag kl. 18.30 er der undervisning i roning, og efter få uger har du lært at ro. Undervisningen består af: Sikkerhed og teknik, Sportsroning og Hyggeroning. 

Måske har du hørt om (eller overværet) "kanindåb" af nye medlemmer? Og måske tænkt "det skal jeg godt nok ikke nyde noget af"? Bare rolig - i  Augustenborg Roklub er det frivilligt, om du vil lade dig "døbe".

Inden indmeldelse har du 3 gratis prøveture.

Sportsroning, der gør roning levende

Sportsroning er præget af hurtigt tempo beregnet for de medlemmer, der har begrænset tid til træningen og samtidig vil have frisk luft i lungerne. Der afsættes typisk 1½ time til sportsroningen. Sportsroningen passer fint ind i en travl hverdag. Det er en aktivitet til både sommer og vinter (på romaskine).

Klubben har 4 nyuddannede instruktører i sportsroning.

 

Har du lyst til en prøvetur?

I rosæsonen (april til oktober), er du velkommen mandage og tirsdage kl. 18.30, hvor der vil være instruktører til at tage imod dig.

Men du er selvfølgelig også velkommen til bare at komme forbi og se vores klubhus, og måske til en snak om roning.
Ses vi ?

Motion året rundt

Som medlem kan du i vinterhalvåret holde formen vedlige på klubbens 3 "Concept 2" romaskiner samt vores motionscykel.

Derudover har medlemmer i vinterhalvåret adgang til en gratis ugentlig svømmetime i Humlehøj-Hallen.

Du kan læse mere om at være medlem ved at besøge siden "Ny i Roklubben". Klik her

Vore Sponsorer

Augustenborg Roklub takker alle sine sponsorer for deres venlige støtte

Se liste over vore sponsorer

Her bor vi:

Følg Storegade og drej til venstre mod Ny Stavnsbøl efter svinget ved sygehuset. Fortsæt ad vejen (Palævej), og drej så ned i skoven lige efter sygehuset (ved de blå skilte). Drej til højre ved det blå P-skilt.
 
Vær opmærksom på, at du kun kan komme til klubben gående eller på cykel, idet bilkørsel på skovens stier ikke er tilladt.
 
Følg stien med den røde bom, og fortsæt lige ud ned til vandet. Følg den nederste allé til højre og kig efter den mørkerøde bygning, der ligger i strandkanten.
Klik her for at se en større udgave af kortet.

Kontakt os:

OBS: Vi er også på Facebook.  Brug linket i bunden af siden

For gammel? Nej, men:

Minimums-aldersgrænsen for optagelse i roklubben er 12 år.

Ro-motion er go' motion - uanset alder!

En gruppe danske forskere har lavet en undersøgelse blandt 16.000 personer med det resultat, at personer, der har et stillesiddende job vil forlænge livet med op til 4½ år, hvis man er fysisk aktiv i fritiden. Tager man gruppen med hårdt fysisk arbejde, ja så kan man forvente en øget levetid på 2½ år.
 
Roning er en af de mest effektive motionsformer, der findes.
Dyrk roning og kombinér motionen med naturoplevelser og godt kammeratskab !

 
Eksperter har bl.a. udtalt om roning: "Man engagerer hele kroppens muskulatur kraftigt i de bevægelser, som man laver, når man ror - det er arme, ben, mave og ryg. Det betyder også, at roning er supereffektivt som kredsløbstræning, for når alle muskler arbejder, skal hjertet virkelig pumpe for at forsyne alle muskler med blod og ilt" og i tilknytning hertil: "Roning giver ikke stød op gennem leddele som f.eks. løb. Derfor kan man dyrke roning meget langt op i alderen”.
 Eksperterne er ikke i tvivl om, at roning er en god motionsform - også for ældre mennesker, der vil holde sig i form, hvilket bekræftes af, at der er aktive roere, der har rundet de 90 år.
Og slutbemærkningen fra eksperterne er: ” Det ekstra gode ved roning er, at man skal bruge mange kræfter for at trække sig igennem vandet, så roning er også noget af det bedste til styrketræning - bl.a. af muskulaturen i ryggen. Til gengæld mangler roning alsidighed i bevægelsen, fordi det er en meget monoton og styret bevægelse, som man laver".

På linket herunder kan du se, hvor mange kalorier du forbrænder ved roning, sammenholdt med andre motionsformer.